Dalkarlskärret 2010 27 maj
<< Första   < Bakåt   Framåt >   Senaste >>  
Kråkorna som häckar vid Dalkarlskärret har det nog ganska bra. De har sitt bo högt upp i en tall och därfrån har de fin utsikt över smörgåsbordet. Här har en av dem hämtat en fågelunge till kvällsmat.

 
 
Kandagåsungetåg. Det verkar som alla de åtta ungarana numera bara sköts av ett vuxet par. De andra föräldraparet såg vi inte ens till i kväll.