Kråkorna som häckar vid Dalkarlskärret
har det nog ganska bra. De har sitt bo högt upp i en tall och
därfrån har de fin utsikt över smörgåsbordet.
Här har en av dem hämtat en fågelunge till kvällsmat.
Kandagåsungetåg. Det verkar som alla
de åtta ungarana numera bara sköts av ett vuxet par.
De andra föräldraparet såg vi inte ens till
i kväll.