Dalkarlskärret 2010 30 maj
<< Första   < Bakåt   Framåt >   Senaste >>  
Förra året var det minst tre hägrar som regelbundet fiskade i Dalkarlskärret, men år är har vi bara sett enstaka besök.

Den här söndagen var vi tidigt vid kärret och såg hägern flyga iväg kl 06:09.
 

En annan fågel som vi saknar i år är storskraken. Både 2008 och 2009 fanns det ett par i kärret.

Tofsviporna häckade 2008, men inte 2009.

Alla svarthakedoppingar är ju också borta, bryskt bortkörda av gråhakedoppingarna.